Af Peter Engholm 25@mail.dk

Søren Brandt har haft cheftitler hos Dior og House of Prince, Michael Sten har været kreativ hos bl.a. McCann og Advance. Forskellene fra hver side af skrivebordet mødes nu i Brandstone.

Hvad den ene mangler, savner den anden. Ikke personerne Søren Brandt og Michael Sten, men kunder og bureauer. Og Brandt og Sten burde vide det, for i årevis har den ene siddet på kundesiden og den anden på bureausiden. Derfor er det naturligt i fællesksab at lukke hullerne og rette misforståelserne – og gøre det i et nyt bureau: Brandstone.

Søren Brandt har bl.a. fungeret som nordisk marketingchef for Dior og international portfolio development manager i House of Prince. Han mener, at virksomheder ikke drager tilstrækkelig fordel af bureauernes input fra andre brancher i deres strategi – uden at det i øvrigt er virksomhedernes fejl:

“Ofte forstår bureauet ikke virksomhedens og markedets realiteter og derfor ikke naturligt inddrages som rådgivere allerede i den forretningsstragiske fase.”

Michael Sten har været hos bl.a. McCann, Euro RSCG og Advance som både tekstforfatter, creative director og kreativ planner, og han har oplevet, at virksomheder hverken forstår eller respekterer kreativitet – men der er en gevinst at hente ved hive den ind tidligere på dagsordenen.

“Vi har oplevet, at kunderne er glade for at få forenkling og formidling tidligere ind i processen. Det er en involverende og inkluderende proces. Og det gør det meget lettere at arbejde med den kreative udvikling og eksekvering efterfølgende,” siger Michael Sten.

Begge har været selvstændige de seneste år, men er pr. 1. januar flyttet sammen i Brandstone – en anglificering af deres efternavne, der i “Brandt & Sten”-udgaven lød som et revisionsfirma.

Søren Brandt har titel af strateg og kontaktdirektør, og Micahel Sten er tekstforfatter og kreativ direktør. De bruger billedet “excel-arket møder den vilde idé” om deres bureau, og Søren Brandt tilføjer, at konceptet bygger på “en mere effektiv og enkel proces fra strategi til kreativ udformning.”

Også dele af processen kan købes, hvilket understreges i, at Brandt og Stens hidtidige virksomheder fortsætter:

“Vi lukker ikke vores respektive forretninger. Mine kunder skal ikke have proppet Søren ned i halsen – eller omvendt – blot fordi vi har skabt Brandstone,” siger Michael Sten.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club