En tidlig forårsrengøring har præget værkstedskæden AGL: Man har skiftet bureau – fra Clan B til aarhusianske Heyday – og marketingstrategien er ændret, og tilgangen er blevet udpræget digital.
“Vores målsætning er at være kundernes foretrukne værksted for dæk og sliddele, og det betyder, at vi skal modernisere vores forretning hele vejen rundt for at kunne opnå en differentieret markedsposition”, siger AGL direktør Jonas Højland Pedersen.
Og med “hele vejen rundt” menes udvikling af produkt og service – og af tilgangen til salg og markedsføring.
“Vi mener, at vi med en digital tilgang til markedsføringen kan ramme vores kunder mere effektivt og mere præcist og skabe større involvering end med traditionelle medier,” siger Jonas Højland Pedersen.
AGL tog indledningsvist hul på en Facebook-kampagne, websitet er strammet op, nyhedsbrev og mobilsite er lanceret og apps er på vej.
“Vi vil være tilgængelige for vores kunder, når de har brug for os. Sammen med Heyday har vi udviklet en marketingstrategi, der i første omgang omfatter 2012, og den glæder vi os til at rulle ud.”
AGL har hovedkontor i København, og vælger et jysk bureau til markedsføringen – med en enkel forklaring:
“For os er kemien og kompetencerne vigtigere end geografien. Man skal kunne mødes om en fælles plan og strategi og have en god fornemmelse i maven, og dette har vi opnået med Heyday,” siger Jonas Højland Pedersen.