Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Det er den besked, der lyder fra et dealsite til kunder, der ikke har indløst deres værdibevis. Den slags løber op i 168 mio. kr.

Kunder, der køber ’deals’ på dealsites som Downtown, Sweetdeal og Groupon, glemmer i mange tilfælde, at indløse værdikuponen, selvom de har betalt den. Faktisk glemmer de for 168 mio. kr.

Det skriver dr.dk.

Nogle af dealsites-virksomhederne beholder de penge, der bliver glemt. En af dem er Downtown og her siger direktør Erik Balck:

”Hvis man er så sjusket, om jeg må bruge det udtryk, at man ikke bruger sit værdibevis, ja så er det bare ærgerligt, Sonny Boy. Så må man se i øjnene, at de penge som ens køb repræsenterer, jamen de går så til, at vi kan drive forretning fremadrettet”.

Det er webbureauet Dwarf, der har lavet undersøgelsen for DRs program ’Penge’ og 1.549 danskere har deltaget i undersøgelsen.

Flere af værdikuponerne har en relativ kort tidsfrist for indløsning af tilbuddet.

Tidsfristen er i øvrigt et område, som Forbrugerombudsmanden kigger på. Han har netop sendt et notat i høring, hvor han foreslår, at værdibeviset som udgangspunkt er gyldigt i tre år. Herudover har Forbrugerombudsmanden også fokus på om de annoncerede rabatter er reelle og hvem der bærer ansvaret for både forkerte oplysninger og fejl ved produkter.

dr.dk

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club