Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Kæden har afsluttet sin bureaubureaukonkurrence, der indebærer et farvel til Grey København. Nyt bureau skal bl.a. styrke online anvendelsen.

I slutningen af sidste år holdt Coop-kæden flyttedag rent bureaumæssigt, da man spadserede et par hundrede meter ned ad gaden fra Robert/Boisen til Grey København.

Her arbejdede man i forvejen med en anden Coop-kæde, Kvickly.

Men selvom Kvickly og SuperBrugsen har samme ejer, så syntes Kvickly ikke, at man ville ligge på det samme bureau, og nu har man så afsluttet en bureaukonkurrence med at vælge Co+Høgh, som holder til Adelgade under en kilometer fra Grey Københavns lokaler i Kr. Bernikowsgade.

Ifølge marketingchef Uffe Korseman skilte Co+Høgh sig hurtigt ud i konkurrencen.

“Selvfølgelig er der altid ting, man kan være i tvivl om, og derfor har vi da også været grundige med at udfordre os selv og Co+Høgh før beslutningen blev truffet,” siger Uffe Korsemann og fortsætter:

“Men vores mavefornemmelse fra tidligt i processen viste sig at være rigtig. De forstod, at vi er et varehus – ikke et supermarked – og de leverede på alle parametre”.

Uffe Korsemann vil ikke fortælle, hvem de andre deltagere i konkurrencen har været. Ifølge Bureaubiz’ oplysninger finder man dog bl.a. Kunde & Co, &Co og Creuna på listen. Gaute Høgh har således vundet over sin gamle arbejdsplads, idet han jo var med til at bygge Kunde & Co op.

Uffe Korsemann understreger, at der ikke lægges op til en stor relancering af Kvickly.

“Selvfølgelig vil alle gerne have mere til markedsføring, men vi har meget fokus på at investere i butikkerne og derfor handler opgaven om at optimere inden for de rammer vi har. Her tænker jeg ikke mindst på udviklingen inden for online,” siger Uffe Korsemann.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club