Kvik Køkkener vil have mere kreativt vovemod

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Firmaet har oplevet markant vækst i de senere år. Kreativt vovemod og skarphed – samt et nyt bureau – skal hjælpe med til at fortsætte linjen.

Samarbejdet mellem Kvik Køkkener og Halbye Kaag JWT blev relativt kort. Bureauet vandt budgettet i en konkurrence i slutningen af 2006, men her blot halvandet år efter er det allerede stoppet igen.

Ny samarbejdspartner er Wibroe, Duckert & Partners.

“Alt hvad Halbye Kaag gjorde var godt og rigtigt – det var lige på briefen. Men vi tror, at der er nogen, der kan trykke den endnu mere af, og vi tror, at det er nødvendigt for at holde fast i den vækst, vi har opnået i de senere år. Vi skal satse kreativt mere – være mere aggressive, og Partners får derfor friere tøjler og kommer desuden mere med ind over budgetallokering, hvor alle medier vil være i spil”, siger international marketingdirektør, Søren Als.

Partners blev valgt uden bureaukonkurrence og det skete hen over sommeren.

Kvik har i en længere periode arbejdet ud fra et koncept om moderigtige køkkener til overraskende lave priser. Men fokus har i de senere år været mere på det moderigtige. Nu skal fokus flyttes mere over på de “overraskende lave priser”.

“Vi mener, at vores koncept ligger rigtig godt til de økonomiske tider, vi er på vej ind i”, siger Søren Als.