Af Peter Engholm 25@mail.dk

Kvik Køkkener har netop valgt nyt mediabureau. Samtidig har det nye reklamebureau sat sit præg på payoff’et – ganske diskret. Ret er blevet til råd.

“Vi har kastet alle ting op i luften – og ønsker at gribe dem på en ny måde. Nogle gange er denne øvelse nemmere med et nyt bureau end med et gammelt”, siger Kvik Køkkeners internationale marketingdirektør, Søren Als, om koncernens bureauskifter.

Som Bureaubiz omtalte for tre uger siden, har Kvik skiftet Halbye Kaag JWT ud med Wibroe, Duckert & Partners. Men nu har man også udskiftet mediabureauet:

“Vi har haft et langt og godt samarbejde med Carat, men i forlængelse af at se tingene på en ny måde, har vi skiftet til PHD”, siger Søren Als.

Du sagde ved valget af Partners, at de kommer “med ind over budgetallokering, hvor alle medier vil være i spil” – det lyder som en begrænsning på mediabureauet …

“Ikke som sådan, for det bliver i højere grad en tre-enighed, hvor vi – Partners, PHD og Kvik – diskuterer budskaberne. Vi sidder med et blankt papir – og med ønsket om at slå et slag i bolledejen”, siger Søren Als.

Da I skiftede fra reklamebureau forrige gang, fra Republica til Halbye Kaag, talte du om at skippe payoff’et “Alle har ret til et fedt køkken” – også af hensyn til eksportmarkederne. Hvad skete så?

“Vi arbejdede virkelig med det, og der blev overvejet mange løsninger, men ingen fungerede. Partners har på kort tid – og med en lille drejning – ændret det. Nu hedder det “Alle har råd til et fedt køkken”. Det passer godt ind i tiden og til vores køkkener, der jo er overraskende billige”, siger Søren Als.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club