Kvik Køkkener har været gennem en markant udvikling både økonomisk og i udviklingen af brandet. Bl.a. har man øget væksten med op til 50 procent på flere af sine 10 markeder i Europa.
Så det er et par store sko, der skal udfyldes, når koncernen nu går på jagt efter en ny marketingdirektør – en stilling, der er blevet ledig, fordi Kasper Granat efter mere end fire år hos Kvik har valgt at søge nye udfordringer hos energiselskabet, Verdo.
”Vi er de seneste år gået fra at være køkkenproducent til at være et internationalt designbrand, og den position vil vi udbygge yderligere de kommende år,” siger CEO Jens-Peter Poulsen og fortsætter:
”Derfor går vi målrettet efter en internationalt funderet marketingdirektør af den helt tunge slags, der kan understøtte Kviks massive vækst i udlandet. Vi er allerede i dialog med potentielle kandidater, men vi venter gerne på den helt rette.”
Kvik har sat search-firmaet Amrop Executive Search på opgaven.
Kasper Granat stopper ved udgangen af maj efter at have opbygget et solidt fundament sammen med den øvrige ledelse gennem de senere år.
Jens-Peter Poulsen lægger ikke skjul på, at Kasper Granat bliver savnet – selvom han ikke er overrasket over, at han ikke kunne holde på ham.
”Kasper Granat har sammen med resten af vores dygtige team nytænkt Kviks marketing- og mediestrategi, især på det digitale plan. Med de resultater, han har skabt, er det klart, at han er blevet en eftertragtet herre i branchen,” siger Jens-Peter Poulsen.