Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Søren Als har flere gange prøvet det svære skifte fra kunde til bureau og omvendt. Nu gør han det en gang til.

Det er ofte set, at vejen fra bureau til kunde – eller omvendt – er svær. For Kviks Internationale Marketing Manager, Søren Als, er det dog ikke et forsøg, at han nu bliver direktør for et reklamebureau.

Han har en fortid i bureauverdenen, før han hoppede over på den anden side af bordet hos både Nykredit og Kvik Køkkener, hvor han har været siden 2006.

På bureausiden har han været hos bl.a. Saatchi & Saatchi, Republica og Framfab, og han har rent faktisk været frem og tilbage mellem bureau og kunde en gang før, så Søren Als er beviset på, at det kan lade sig gøre.

Han kan dog godt forstå, at det kan være svært.

“Selvom bureauer og marketingafdelinger arbejder tæt sammen, så er det reelt så forskellige verdener, at det kan komme bag på mange, når de prøver skiftet,” siger Søren Als.

Nu bliver han så adm. dir. for Reklamebureauet Os, der er en del af Par No. 1 gruppen. Her afløser han Nicoline Olesen, som dog bliver på bureauet. Baggrunden er, at hun har ønsket få mindre administrativt arbejde og mere kundekontakt.

“Jeg ser i allerhøjeste grad frem til at overdrage det administrative ansvar for bureauet til Søren Als, for jeg glæder mig rigtig meget til at kunne fokusere meget mere på den direkte kontakt med nuværende og potentielle kunder,” siger Nicoline Olesen og fortsætter:

“Jeg fandt det som stifter af og partner i bureauet nødvendigt at blive på posten som administrerende direktør indtil vi havde fået den rette person på plads – og det har vi nu. Ikke alene kommer Søren Als med særdeles solid erfaring fra branchen, han har også fordelen af blandt andet at have arbejdet i en stor, internationalt orienteret virksomhed. Det giver ham en ekstra god ballast i forhold til kunderelationerne.”

Nicoline Olesen vil fortsat være en del af bureauets ledelse.

Søren Als har lært Par No. 1’s adm. dir., Jørgen Hansen at kende i sin tid i Jylland, og da han og familien efter godt fire år i Jylland gerne ville tilbage til Hovedstadsområdet, var der skabt et grundlag for en dialog.

“Reklamebureauet Os er et bureau, der bygger på en lille stab af konceptstærke og dygtige senior-folk. Det er sådan et bureau, jeg godt kunne tænke mig at arbejde med,” siger Søren Als.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club