Af Peter Engholm 25@mail.dk

Den danske del af netværket Women On their Way har oprettet en marketinggruppe, hvor kvinder fra både bureau- og annoncørside diskuterer kreativitet.

Women On their Way (WOW) er et netværk, hvis formål er at “fremme diversiteten i dansk erhvervsliv og dermed bidrage til vækst og balance”. Den slags sker bl.a. ved at synliggøre kvinder, og i WOW-netværket findes 10 grupper – bl.a. invest, miljø og HR – og senest er der oprettet en særlig marketinggruppe.

Det er imidlertid ikke nok at være kvinde for at få adgang til gruppen.

“Gruppen er for kvinder, der har en udtalt interesse for marketingområdet og er ambitiøse i forhold til deres eget faglige niveau. Derudover skal de besidde et engagement, der driver den faglige nysgerrighed og lysten til kreativitet. Derfor tilbyder gruppen f.eks. kreative brainstorms på medlemmernes konkrete opgaver. Og så kan medlemmerne hente inspiration fra eksterne specialister, som vi henter ind til at holde oplæg på møderne”siger Line Stærk, der er den ene af to initiativtagere til gruppen og marketingkonsulent hos Aros Kommunikation.

Kan den faglige nysgerrighed og kreative debat ikke trives til arrangementer og awards?

” Jo, det er også diskussionerne med fagkolleger, der er med til at gøre arrangementer interessante. Men der er alt for lidt tid. På opstartsmødet blev der diskutteret koncentreret i toenhalv time. I WOWs marketinggruppe mødes kvinder fra både bureauer og annoncører, uden at der er penge imellem, uden at være bundet af et budget – og diskussionerne har højt til loftet … og er strengt fortrolige”, siger Line Stærk.

Det kan mænd vel også finde ud af – hvorfor kun for kvinder?

“Det gør gruppen mere homogen. Vi repræsenterer ikke både begge sider af bordet, men også mange forskellige titler, og formålet er ikke en karrierestige, men at styrke hinanden fagligt og rykke personligt i jobbet. Og vi er travle kvinder, så for at sætte godt to timer af hver gang skal der være værdi i det. Vi har forpligtet hinanden til at gå derfra med et udbytte hver gang derfra hver gang,” siger Line Stærk.

Ved opstartsmødet mødtes otte kvinder i Århus, så der er plads til at vokse, både hvad angår antal medlemmer og geografi. Det kan godt blive til en København-afdeling, hvis det skulle komme så vidt, mener Line Stærk.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club