Kylie Minogue skal markedsføre Sloggi

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Bag samarbejdet står en dansk virksomhed, som arrangerer aftaler, hvor kunstnere og virksomheder indgår et forpligtende samarbejde.

Step It Up er en dansk virksomhed, der matcher virksomheder og musikere. Senest har Hanna Lindskov, der er ejer af Step It Up, formidlet en kontrakt mellem Kylie Minogue og Sloggi.

Kontrakten går bl.a. ud på, at vise en video med Sloggi undertøj til Kylie Minogues koncerter.

Tidligere har Hanna Lindskov smedet Schweppes og Medina samt Lukas Graham og højtalervirksomheden Dali sammen.

Det skriver Berlingske.

For Step It Up er det vigtigt, at der er et reelt samarbejde mellem virksomheden og kunstneren og at sidstnævnte ikke blot er et navn på en plakat.

”Jeg sørger for, at en virksomhed ikke bare betaler en stor sum penge til en artist, der bliver ansigt i en kampagne. Artisten bliver involveret og får lov til at arbejde med sine ideer til et samarbejde. Virksomheden vinder, når artisten også engagerer sig i samarbejdet og artisterne kan noget kreativt, som man ikke kan købe sig til på et reklamebureau. Det er også derfor, de er dygtige på de sociale medier og har mange fans,” siger Hanna Lindskov til avisen.

Co-branding aftalerne handler om at kunstneren og virksomheden kan arbejde sammen om at markedsføre hinanden ved eksempelvis musikvideosponsorater, fælles reklamer, personlig reklame på de sociale medier, fællesprojekter som dokumentarfilm og live-begivenheder.

Berlingske Business, p. 18-19.