Af Peter Engholm 25@mail.dk

To bureauer skal markedsføre hhv. Lalandia-brandet og samarbejdet Legoland-Lalandia Billund.

Efter at sat bureaukonkurrencen på hold i flere måneder har Lalandia nu valgt mellem de to bureauer, der tilbage i maj præsenterede deres forslag i finalen.

Lalandia Rødbys hidtidige bureau, Grey København, var oppe imod Hartmann, Schmidt & Ravn, og det blev det udfordreren, som løb af med budgettet, som fremover ikke blot omfatter Lalandia Rødby, men også Nordeuropas største ferie- og aktivitetscenter, Lalandia Billund.

“Vores ejere – Parken, Sport & Entertainment – synes heldigvis, at vi skal styrke Lalandia-brandet. Og det bliver en offensiv satsning for både Billund og Rødby. Billund skal ikke markedsføres på bekostning af Rødby, for her skruer vi bestemt ikke ned for blusset. Her er bygget udendørs vandpark til 50 mio. kr., og til foråret kommer to biografer”, siger Lalandias salgs- og marketingdirektør Niels Feerup.

Samtidig har Lalandia valgt endnu et nyt bureau – sammen med Legoland har man været på turné:

“Vi og Legoland besøgte en række bureauer, som vi havde peget på var strategisk stærke. Opgaven består i at se på, hvordan vi markedsfører Legoland-Lalandia Billund. Her faldt valget på &Co. Normalt kommer kunden med strategien, men her skal &Co sparre med os – f.eks. om vi skal markedsføre os under et nyt, fælles navn eller noget helt andet. Det arbejder vi på nu”, siger Niels Feerup.

Hvorfor ikke lade &Co – eller Hartmann, Schmidt & Ravn – klare begge opgaver?

“Fordi vi satser på en selvstændig identitet for Lalandia. Og et stærkt, selvstændigt brand styrker også Legoland. Måske skal bureauerne arbejde sammen, måske kører de videre alene – det er endnu ikke besluttet”, siger Niels Feerup.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club