Pilen har peget mod Rødby og Billund, efter at Wibroe, Duckert & Partners i sidste måned fik FC København som ny kunde, og i denne uge kunne tilføje fitness dk.
Det tredje forretningsben i Parken, Sport & Entertainment er Lalandia, og det rejser helt naturligt et spørgsmål om også dét selskab skal have nyt bureau. Men hvis Partners går med tanker om også at markedsføre badelande og feriecentre, så må man væbne sig med tålmodighed i mindst et års tid endnu. Til gengæld kan det være, at Lalandia til den tid skal have en bureaurunde.
“Der tilstræbes ikke synergi på bureausiden. Vi er tre selvstændige selskaber, der hver især er beslutningsdygtig på bl.a. bureauvalg. Bureausammenfaldet i Parken (hvor både FCK og fitness dk holder til, red.) må du tale med dem om. Vi har ingen aktuelle planer om at skifte,” siger Henrik Høgstrup, salgs- og marketingchef og medlem af direktionen i Lalandia.
Han ridser kort Lalandias bureauhistorie op:
“Med Grey København lancerede vi bademestrene. Efter en intern ballade på bureauet gik kontaktdirektør Tina Ravn sammen med Lars Hartmann og Lars Schmidt i Hartmann, Schmidt & Ravn – og vi fulgte med. Og da de ikke kunne sammen længere, har vi siden da brugt Lars Hartmann som freelance. Ham har vi en god, personlig relation til.”
Freelance-bistanden skal ses i forhold til en inhouse-afdeling på syv medarbejdere, der håndterer produktion og udvikling. Lars Hartmann er i øvrigt ansat hos Saatchi & Saatchi.
“Vi klarer rigtigt meget selv, og nye filmoptagelser klippes ud fra de eksisterende, for vi bruger fortsat det koncept, som Hartmann, Schmidt & Ravn skabte. Men vi skal på et tidspunkt have støvet profilen af – ikke i år eller 2012, men i 2013. Og her kan et bureau komme på tale. Måske kører vi en bureaurunde på dét tidspunkt,” siger Henrik Høgstrup.