Af Peter Engholm 25@mail.dk

Osuma.dk har hidtil holdt sig til ’klassiske searchdyder’ i sin markedsføring. Nu går supermarkedet – med små skridt – mere brandende til værks.

Man kan sige, at skomageren fortsat bliver ved sin læst – men at han dog har løftet hovedet og ser på andre muligheder.

Osuma.dk er landets 3. største online-supermarked (efter nemlig.com og mad.coop.dk), og markedsføringen er i sagens udpræget online-orienteret, men nu er en egentlig reklamefilm lanceret, og det er en ny sti at betræde hos Osuma.dk.

Adm. direktør Carsten Pahlke tiltrådte posten for et år siden, efter at have været COO og kundechef i virksomheden, der er ejet af selvstændige brugsudelere.

Han har tidligere været først marketingchef og siden direktør for QXL, der er en del af lauritz.com-koncernen, og var indtil 2010 på bureausiden – hos Responsive.

”Vi praktiserer klassiske search-dyder som adwords og retargetting. Det er det hjørne, vi løbende optimerer på sammen med vores bureau, Kvantum Copenhagen, som vi har samarbejdet med i snart halvandet år,” siger Carsten Pahlke.

Men nu er en egentlig film blevet lanceret, og det markerer – i det små – nye veje for Osuma.dk:

”Vi er gået på YouTube med en animeret reklamefilm. Det er ikke tv, men ikke desto mindre i den bedste sendetid – dér, hvor brugeren er. Vi føjer et medie mere til mixet og går nu lidt mere brandende til værks. Som i vores øvrige marketingkanaler putter vi data ind og får noget målbart og brugbart ud,” siger Carsten Pahlke.

https://www.youtube.com/watch?v=fFuO7h_lNIE&feature=youtu.be

Reklamefilmen er i første omgang målrettet 25-45 årige kvinder i Aarhus. De har fået tilbuddet om 20 pct. rabat på al økologi samt gratis bleer.

Martin Graeser, adm. direktør i Kvantum Copenhagen, siger:

”Du kan kalde det en below-the-line indsats med et above-the-line perspektiv. Allerede nu har vi fået meget tilfredsstillende resultater i det givne område – det gælder både trafikken, klikkene og lysten til at se filmen til ende. Og filmen på 30 sek. viser faktisk bedre resultater end den på 15 sek.”

Carsten Pahlke medgiver, at der endnu er et stykke vej, førend Osuma.dk går bredt ud i sin markedsføring:

”Vi slipper endnu ikke en stor elefant løs. Dette gør det ikke ud for nogen større kampagne – vi er fortsat testende og justerende – men hvis den aktuelle indsats beviser sit værd, kan det sagtens være, at vi går bredere ud.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club