Landets 3. største rejseselskab har skiftet bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Bravo Tours er aktuel med en kampagne, der fokuserer på rejselederen. Den nye kampagne er samtidig et gensyn efter godt tre år med det gamle bureau. Se ny film her.

Det er ikke usædvanligt, at rejsende vender tilbage til en tidligere besøgt destination – og Bravo Tours, der er Danmarks 3. største rejsearrangør, har foretaget tilsvarende rejse tilbage til sit tidligere bureau, Bocca.

Bravo Tours og Bocca arbejdede sammen i fem år, fra 2006-2011, hvorefter rejseselskabet gik i konkurrence og valgte Nørgård Mikkelsen med det erklærede mål at udbygge positionen – kvalitetsrejser og ferie på dansk – samt højne kendskab og image.

Men efter tre år i hver sin lejr har Bravo og Bocca nu fundet sammen om en positionerings-strategi, som reelt er en naturlig fortsættelse af den, man slap i 2011.

Morten Theil, adm. direktør i Bocca, siger:

”I rejsebranchen er profilgrøden markant. Mens alle udbydere er fantastiske til at generere rejselyst med billeder af maleriske solnedgange og glade gæster i vandkanten er kun få i stand til at overbevise gæsterne om præcis hvilken rejsearrangør, de bør rejse ned til solen med.”

Han tilføjer:

”Det handler om forskelle … og forskellen på Bravo Tours og de nærmeste konkurrenter er, at de – som de eneste – har formået at fastholde sin identitet. Og den handler bl.a. om service, nærhed, ansvar – og danske rejseledere”.

Tidligere har Bravo Tours vist svenske rejseledere i sine film for at tydeliggøre forskellen til de danske. I den nye kampagne fokuserer man mere på én rejseleder, en dansk, vel at mærke.

Gitte Søndergaard, kommerciel direktør i Bravo Tours, begunder valget således:

”Der er faktisk næsten mere brug for rejseledere nu end der var i gamle dage. Det er blot rejseledere med en lidt anden tilgang, end man så i 80’erne. Nu handler det i høj grad om viden og indsigt. For lige meget, hvor meget og hvor individuelt man rejser, så kommer der næsten altid et tidspunkt, hvor man gerne vil spørge nogen om noget. Og gerne nogen, der ved lidt mere, end man selv gør. Det er præcis det, vores kampagne handler om. Og til denne kommunikationsdisciplin er vi glade for at byde Bocca velkommen tilbage hos Bravo Tours.”

Se en række af tidligere film her.