Af Peter Engholm 25@mail.dk

Årets Aurorapris var bittersødt for Bates. Bureauet vandt nok en gang en pris for en annonce for Ejner Hessel. Men forinden havde landets største Mercedes-forhandler – og bilforhandler – valgt nyt bureau.

Ejner Hessel er ikke blot landets største bilforhandler – med en omsætning på næsten 3 mia. kr. og over 700 medarbejdere – men repræsenterer også en af landets længerevarende kunde-bureau relationer.

På flere felter er det således et bemærkelsesværdigt skift, der er sket – idet Ejner Hessel har sagt farvel til Bates Y&R og goddag til Integral.

Nyheden stod reelt at læse i shortlisten til Auroraprisen for nylig, hvor Bates Y&R havde en Ejner Hessel-annonce med. Det havde Integral imidlertid også – nomineret til Publikumsprisen.

Bates Y&R endte med at vinde sølv – og gentog således gevinst-bedriften fra sidste års Aurora – mens Integral i sidste ende ikke vandt Publikums gunst, men trods alt kundens.

Ejner Hessels gunst lå i årevis hos Søren Nøhr og Erich Karsholt, der håndterede kommunikationen fra først KGN, siden Brands Copenhagen og fra 2003 hos Bates Y&R, som købte Brands Copenhagen. Ud over Ejner Hessel fulgte også Mercedes-brandet med Søren Nøhr og Erich Karsholt. De har dog begge forladt Bates inden for det seneste år.

Bates Y&R er fortsat bureau for Mercedes-Benz Danmark – hvis største forhandler er netop Ejner Hessel.

Hos Ejner Hessel ønsker man ikke at udtale sig om bureauskiftet, før eksekveringen af det nye samarbejde for alvor bliver synligt.

Adm. direktør i Bates Y&R, Thomas Brandt, lægger sig i kølvandet på Ejner Hessel, mens Integrals adm. direktør, Casper Janns, blot har en kort, overordnet kommentar:

”Vi er glade for samarbejdet, og vi har allerede taget hul på opgaverne.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club