Landsdækkende restaurantkæde vælger bureau for første gang

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Den familieejede kæde af Flammen-restauranter har valgt Superego som bureau. Det er første gang, Flammen indleder et reelt bureau-samarbejde.

Konceptet er simpelt, men lader til at virke. Den sønderjyske Rosenfeldt Sunddal-familie har på få år gjort grillbuffeten hos Restaurant Flammen til et landsdækkende fænomen, der i dag findes i 15 byer i Danmark – og et enkelt sted i Tyskland. 

På trods af successen har Flammen aldrig indledt et samarbejde med et bureau. Indtil nu. Valget er faldet på Superego, der har hjemme i Horsens og Holstebro. 

Årsagen til, at man nu søger en professionel partner, er et håb om at løfte brandets generelle udtryk, kreativitet og digitale tilstedeværelse. Med henblik på øget kendskab – og øget antal booking af borde samt øget omsætning på take-away.

Superego skal derfor både udvikle brandets design og lave kreative kampagner, kommunikationsløsninger og markedsføring på sociale medier for kæden.

Det endelige samarbejde er faldet på plads efter en testperiode på to måneder, hvor man ifølge head of marketing hos Flammen, Charlotte Arve, har “prøvet ting af og gensidigt er blevet oplyst og inspireret.” 

”Superego greb den udfordring der blev stillet og har i testperioden bevist, at de har kompetencerne til at indfri de mange forventninger, vi har til en kommende samarbejdspartner,” siger hun i en pressemeddelelse.

Stifter og direktør hos Superego, Anders Juel, siger, at man hos Superego er glade for at blive inviteret helt ind hos Flammen.

“Vi har været i en relativ lang dialog, og derfor føles det også ekstra godt, når alle brikkerne falder på plads. Det er en meget spændende virksomhed, som fra starten har gjort det helt på deres egen måde. Fascinerende og interessant. Vi glæder os til at komme med på rejsen og skabe en markant effekt,” siger han.