Langelænder vælger Poul Mikkelsen – og Brandhouse

Peter Engholm
25@mail.dk

Hvad der begyndte som strategisk sparring med Poul Mikkelsen, er blevet til et bureauskifte på Langelænder-brandet.

It’s peoples business, og denne konstatering gælder også pølser. Langelænder har et haft et så godt samarbejde med Poul Mikkelsen, at en udvidelse af samarbejdet nu er gældende på bureauplan.

Før sommerferien sagde Poul Mikkelsen farvel til DDB, og er nu – som Bureaubiz omtalte det i sidste uge – executive director of brand development på Brandhouse. Og her fortsætter Langelænder-samarbejdet.

Stryhns marketingdirektør, Jesper Siber, forklarer:

“Vi har i nogle måneder arbejdet med Poul Mikkelsen som ekstern sparringspartner på strategien for Langelænder. Nu har vi så udvidet samarbejdet med ham og det bureau, han er på: Brandhouse.” 

Han tilføjer:

“Vi er meget glade for Co+, som vi har et fint samarbejde med på Stryhns og Graasten. Samtidig har vi været glade for at blive udfordret af Poul Mikkelsen, og det vil vi gerne forfølge.”

Stryhns har tidligere har haft flere bureauer på sine brands – 3 blev til 2 og siden til 1, da man tilbage i begyndelsen af 2011 valgte et nyt bureau til sine brands – Stryhns postejer, Graasten salater og remoulade samt Langelænder pølser. Man sagde farvel til Metaphor og Commercial Cowboy og goddag til Co+.

”Vi vil arbejde strategisk sammen med bureauet (…) og det skal have den kreative evne at få den gode idé,” sagde Kristian Kornerup Jensen, adm. direktør for Stryhns A/S, ved den lejlighed til Bureaubiz.

Og netop strategien – på Langelænder – gør således, at man nu har udvidet samarbejdspaletten.