Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Og forlader både tilværelsen som ansat på et bureau og New York for at søge mod Vestkysten.

Det blev ikke til mere end et år i rollen som Chief Creative Officer hos det koreanske bureau, Cheils amerikanske kontor. Lars Bastholm har valgt at stoppe – og begynde på et nyt kapitel i sit liv.

Det skriver han på Facebook.

I stedet for at arbejde som kreativ direktør i New York området vil han nu være free-lance kreativ og forfatter med bopæl i Los Angeles – nærmere betegnet Santa Monica eller Venice, fremgår det af Facebook.

Lars Bastholm har været en markant person i den amerikanske reklamebranche, siden han i 2004 blev ansat til at være med til at åbne det digitale bureau AKQA i New York. Han blev der til 2009, hvor han blev hentet til Ogilvy i en tværgående rolle i Nordamerika som Chief Digital Officer.

To år senere blev han så Chief Creative Officer hos Ogilvy & Mather i New York – et job, som dog kun holdt et års tid. Han stoppede og et lille halvt år senere – i slutningen af 2011 gik turen så til Cheil, hvor han skulle være med til at relancere det koreanske bureaus flagskib i USA.

Det er ikke lykkedes at få kontakt til Lars Bastholm for at få uddybet hans beslutning og hans fremtidsplaner.

Lars Bastholm er i øvrigt ikke den eneste dansker hos Cheil. Hans gamle kollega fra Framfab, Kåre Wesnæs, fulgte i 2005 efter Lars Bastholm til AKQA. Her blev han indtil januar i år, hvor han flyttede til Cheil som Director of Creative Technology.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club