Af Finn Graversen, journalist

Nicolas Ibenforth har overtaget majoriteten i Eovendo, der startede som et selskab, hvor man betalte folk for at se reklamer.

Arvingerne efter Lars Larsen har valgt at trække sig fra selskabet Eovoendo, der bl.a. har handlet om at betale for, at folk ser reklamer. Det fremgår af cvr-registret.

Adm. dir. i Lars Larsen Group, Jesper Lund, siger til Jyllands-Posten, at man ikke mere vurderede at virksomheden passede ind i gruppen, og man mener, at virksomheden bedre kan realisere sine muligheder uden for gruppen.

Majoriteten er således overgået til Nicolas Ibenforth, der var med til at stifte selskabet i 2008. Han oplyser til Jyllands-Posten, at egenkapitalen er blevet retableret i forbindelse med ejerskiftet. Lars Larsen kom ind i ejerkredsen i 2012, men han var engageret i selskabet fra begyndelsen, idet han stod opført som formand ved starten i 2008.

Eovendo har rent økonomisk aldrig været en succes – for at sige det pænt. I de seneste 6 regnskabsår lyder underskuddet efter skat på omkring 130 mio. kr.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club