Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

NBC har succes med at sælge annonceplads til den næste SuperBowl i januar.

Den amerikanske SuperBowl er verdens dyreste og mest prestigegivende reklamevindue, hvor annoncører skal betale to-cifrede millionbeløb for et 30 sekunders reklame-spot.

Og i en tid, hvor der ellers snakkes meget om recession og mulig lavkonjunktur, ser SuperBowl 2009 ud til at trodse enhver krisesnak.

I hvert fald lyder meldingen fra NBC nu, at salget går bedre end ventet. Allerede nu har tv-stationen solgt mere end 80 pct. af den mulige reklameplads. Ifølge AdAge har omkring et dusin annoncører sagt ja til at betale 3 mio. USD for et spot på 30 sekunder.

Bladet skriver, at en begivenhed som SuperBowl trækker, fordi der er tale om en live-begivenhed, hvor publikum ikke spoler over reklamerne.

Det er bl.a. bil-firmaer og filmstudier, der har drevet salget til 2009. Anheuser-Busch (Budweiser) er dog også med helt som tidligere år.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club