LBi skal fusioneres med Digitas

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Begge bureauer er Publicis-ejede og fusionen vil skabe et af verdens største rene digitale bureauer.

Sig Framfab – og mange vil kende bureaunavnet. Til gengæld er det aldrig lykkedes at bygge LBi op til samme styrke, sellvom bureauet er bygget på Framfab.

Spørgsmålet er så, hvilket navn, man nu skal til at vænne sig til i Danmark. Sidste år købte Publicis LBi, der har hovedkontor i Amsterdam, for små tre mia. kr. og nu har man besluttet af fusionere LBi med Digitas – umiddelbart under navnet DigitasLBi.

Fusionen vil skabe et af verdens største rene digitale bureauer med en omsætning på omkring 4,5 mia. kr. og 25 kontorer.

Fusionen forkalres med primært størrelse og geografi. LBi hører til Europa, mens Digitas har store aktiviteter i USA.

“Dette betyder, at Digitas-kunder i Nordamerika, som har været tøvende med at give bureauet global forretning, fordi det har manglet styrke  på nogle markeder nu kan trykke på knappen og bruge DigitasLBi alle steder,” siger Publicis topchef Maurice Levy til AdAge.