L’Easy dropper TBWA

Peter Engholm
25@mail.dk

Erstattes på Thorn-brandet af tre bureauer. Samtidig er Responsive hyret til CRM

Rokeringerne i L’Easy, der sidst i 2007 betød nyt mediabureau (PHD) og nyt reklamebureau for L’Easy-brandet (Halbye Kaag JWT), fortsætter:

TBWA har hidtil været bureau på Thorn-brandet, men er det ikke længere.

“Vi har valgt lade bureaukonstellationen for L’Easy – Bates United i Oslo, JWT i Stockholm og Halbye Kaag JWT i København – overtage også dette brand. Og i den forbindelse bliver Bates United leadbureau”, siger marketingdirektør i L’Easy, Peter Gram Møller.

Samtidig skydes dialogbureauet Responsive ind som CRM-partner.

“Vi har i lang tid fokuseret på direct marketing uden at kunne få det højt op på den strategiske dagsorden. Vi forsøgte med de eksisterende bureauer at løfte det op, men det kræver en specialist at kunne se strategisk på CRM”, siger Peter Gram Møller.

Understregningen af opgaven som værende strategisk sker med velberåd hu, for selve eksekveringen vil stadig være i hænderne på de nuværende bureauer.

“Vi søger den bedste partner inden for alle discipliner, og vi tror, at CRM bliver endnu mere vigtig fremover. Vores mediabureau, PHD, har foretaget en salgsmodellering, og vi kender rekrutteringsomkostningerne i forskellige medier. Nu skal vi have en viden om, hvad den enkelte kunde inden for det enkelte mærke er værd, og derfor skal vi tage hul på at få beskrevet kundeforløbet og kende kontaktpunkterne. Vi starter fra scratch”, siger Peter Gram Møller.