L’Easy valgte bureau som forventet

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Havde det stået lige, så havde Nørgård Mikkelsen nok vundet. Men nu var Nørgård rent faktisk bedst, siger L’Easys marketingdirektør.

L’Easy har valgt nyt reklamebureau. Det blev Nørgård Mikkelsen, som var oppe mod to andre bureauer – ifølge Bureaubiz’ oplysninger Living Brands og McCann.

Da L’Easy’s ejer, Niels Thorborg, også ejer halvdelen af Nørgård Mikkelsen, så er denne nyhed nok så lidt overraskende, at det er tæt på at være en ikke-nyhed.

Så bliver det mere interessant at lytte til begrundelsen.

I pressemeddelelsen siger marketing-direktør, Peter Gram Møller:

“Vi har valgt Nørgård Mikkelsen, fordi vi har vurderet, at de havde den mest overbevisende løsning til vores kommunikationsplatform. Vores målsætning har været at finde den bedste samlede løsning for os, og den har vi fundet hos Nørgård Mikkelsen.”

Og selvom en del måske vil mene, at han ikke kan sige andet, så understreger han, at han rent faktisk mener det.

“Vores ejers relationer til Nørgård Mikkelsen er kendt – også for de bureauer, der har deltaget, så konditionerne har været åbne,” siger Peter Gram Møller og afviser, at de andre bureauer var bagud på point fra start:

“Vi er så stor en annoncør, at vi ved godt, hvor vigtigt det er, at vi får den bedst mulige løsning på vores fremtidige kommunikation frem for en middelmådig, og derfor har det været opgaven. I øvrigt ville vi ikke gå ud i en konkurrence, hvis valget var truffet på forhånd.”

Han fortæller videre, at der var tilrettelagt en systematisk evaluering, så man kunne holde forslagene op mod hinanden.

“Vi fik tre overraskende gode forslag. Det var virkelig godt, og det mener jeg vitterlig. Havde det været lige, så ville ejerrelationerne til Nørgård Mikkelsen nok have gjort udslaget, men deres forslag var reelt det bedste – hvilket vi bl.a. oplevede ved, at det begyndte at vokse inde i hovedet på os,” siger Peter Gram Møller.

Nørgård Mikkelsen erstatter Halbye Kaag JWT – som nappede budgettet i 2007 fra netop Nørgård Mikkelsen.

Han vil ikke gå i detaljer med, hvad der kommer til at ske – ud over at det bliver et nyt tv-univers og at en af målsætningerne er større gennemslagskraft.

“I de kommende måneder skal der ske en forædling af det forslag, som Nørgård har leveret,” siger Peter Gram Møller og tilføjer, at der ikke er taget stilling til kampagnetryk.

“Vi er relativt massivt til stede i forvejen, men det kan da godt være, at vi ved lanceringen skruer lidt ekstra op. Det er bare ikke noget, vi har diskuteret endnu.”