Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Lego World samler 40.000 børn og forældre en gang om året i Bella Center. Nu vil Lego gerne have partnere, der kan hjælpe med at gøre eventen endnu bedre.

Lego er et kæmpe brand med et fantastisk tag i sin målgruppe, og det får andre brands nu mulighed for at koble sig på.

Det drejer sig om den årligt tilbagevendende event Lego World, hvor Bella Center i vinterferien bliver fyldt med både 15 tons Lego-klodser (de fylder 20 store lastbiler) og tusindvis af legende børn sammen med deres forældre.

Den forventes at samle 40.000 deltagere, hvoraf halvdelen vil være børn, og Lego tager nu et helt nyt skridt: Man vil gerne have partnere på eventen, og målet er at løfte oplevelsen for de besøgende.

”Med Lego World har vi fat i en yderst attraktiv målgruppe. Dem deler vi gerne med andre brands og organisationer, hvis de bidrager til, at eventen fortsat udvikler sig og bliver en endnu bedre oplevelse for de besøgende.” siger Johnny Skovlund, der er marketingansvarlig for Danmark. Han fortsætter:

”Vores ambition er at lave aftaler med kommercielle partnere, der er med til at løfte eventen mere end blot økonomisk. Vi ønsker, at de aktiverer deres tilstedeværelse, så de ikke ender med bare at være et logo på en flyer. Det skal være et partnerskab til glæde for både os, den kommercielle partner og ikke mindst de besøgende til Lego World 2015.”

Lego samarbejder med bureauet Wellplayed på eventen. Det bliver således Wellplayed, der kommer til at arbejde med at konceptualisere mulige partnerskaber, så de bliver oplevet som relevante for gæsterne.

Lego World har været afholdt siden 2009.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club