Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Der er spekulationer om hvorvidt marketingdirektøren rekrutteres internt og om Lego benytter lejligheden til en omstrukturering.

Legos mangeårige marketingdirektør, Mads Nipper, forlod legetøjsgiganten, da han blev topchef i Grundfos.

Det er nu fem måneder siden, men hans afløser er endnu ikke fundet.

Børsen spekulerer i om den lange ventetid kan betyde, at man leder efter en kandidat uden for koncernen, men det mener tidligere Martin Brems, tidligere marketingchef i Lego, ikke. Han siger til avisen:

Lego har en hovedregel om, at 80 procent af lederne skal rekrutteres internt. Det bliver rigtig, rigtig svært for en ekstern at komme ind. Især på sådan en post, hvor du sidder i hjertet af Lego og tæt på Jørgen Vig Knudstorp”.

Der kan til gengæld være en helt anden årsag til at der endnu ikke er fundet en erstatning for Mads Nipper, mener Flemming Poulfelt, der er professor i ledelse ved CBS:

”Når man ikke umiddelbart har fundet en afløser for sådan en fremtrædende direktør, kan det godt tyde på, at man overvejer en restrukturering, så man fremover vil gøre tingene på en anderledes måde”, siger han til avisen.

Han er i øvrigt ikke afvisende for, at en ny marketingmand kan komme udefra.

Legos finansdirektør, John Goodwin, siger til avisen, at man arbejder hårdt på at finde den rigtige person.

Børsen, p. 8.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club