Af FiG

Selskabet vil ikke forlænge samarbejdet med Shell, når kontrakten udløber.

Hidtil har Lego afvist at være en del af konflikten mellem Shell og Greenpeace og kun givet en enkelt kortfattet kommentar.

Men selvom Greenpeaces kampagne ikke imponerer med sin gennemslagskraft, og Lego på mange måder så ud til bare at skulle holde fast, så har man nu alligevel gjort knæfald.

I en erklæring lagt ud på Legos hjemmeside konstaterer topchefen Jørgen Vig Knudstorp, at man vil overholde kontrakten – men ikke forlænge den:

»Som vi har sagt før, så er vi af den klare overbevisning, at Greenpeace burde kommunikere direkte med Shell. Vi mener, at Legos brand, og alle der holder af kreativ leg, aldrig burde have været en del af kontroversen mellem Greenpeace og Shell«, skriver han i erklæringen.

Det fortæller Politiken.

Knæfaldet får ikke positive ord med på vejen.

“Jeg har aldrig set noget lignende. Det er et totalt knæfald. Omvendt vil de i ord ikke vige en tomme fra, hvad de sagde i juli. Det eneste, de får ud af det, er, at de siger, at Greenpeace er stærkere end dem, og at det er vildt uretfærdigt. De nægter at indrømme, at de måske har begået en fejl,” siger bestyrelsesformand i Advice, Jesper Højberg Christensen til Politiken.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club