Lego kan selv – uden bureauer

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

International hæder til Legos eget arbejde i reklamekonkurrence. Også Hello Monday blev hædret i Webby Awards, mens PHD og Robert/Boisen opnåede hæder i Schweiz.

Da der i fredags blev uddelt Creative Circle Award klarede Lego sig rigtig flot med en sølv for redesignet af hjemmesiden lego.com. Et arbejde, hvor Lego digital stod på som bureau.

Men også i udlandet er man åbenbart imponeret over arbejdet, for Lego har netop vundet en Webby Award i kategorien Best Home/Welcome Page.

I konkurrencen uddeles der ud over Webby Awards også en såkaldt Peoples Choice, og Lego vandt begge dele i kategorien.

Hello Mondays arbejde for Google Demo slam opnåede også en pris i kategorien IT hardware/software. Her blev det til en Peoples Choice, hvor bureauet dog må dele hæderen med både Google og Johannes Leonardo.

Et andet sted i verden – i Montreux i Schweiz – forsøger Festival of Medias at konkurrere med Cannes om mediabureauernes opmærksomhed.

800 arbejder fra alverdens mediabureauer var indsendt til konkurrencen, og det gav gevinst til PHD og Robert/Boisen for et Somersby-arbejde, der i Rambuk ikke opnåede mere end en shortliste, mens det blev helt fravalgt i DIA.

Det drejer sig om kampagnen sidste marts, hvor man kampagnede for at give danskerne en ekstra uges sommer ved at flytte overgangen til sommertid en uge frem og ved Festival of Medias vandt Somersby i Event/activation kategorien.

Se en præsentation her

Konkurrencen bød på stor nordisk succes, idet det norske Starcom-bureau vandt hele tre kategorier og var medvirkende til, at Starcom MediaVest blev årets bureau.