Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Den lille Lego-mand fylder 30 år, og det fejres i USA med lancering af reklamefilm fra bureau i San Francisco, der skal køre på både tv, YouTube og ny blog.

111.000. Så mange Lego-videoer kan man finde på YouTube. Og iblandt dem finder man også en rap-version under titlen “Circle circle dot dot”, som er blevet spillet 10 mio. gange.

Det fortæller amerikanske AdAge i forbindelse med en historie om fejringen af den lille Lego-mands 30 års fødselsdag.

Med så meget indhold og et community stilles spørgsmålet, hvad der er at gøre for et bureau. Svaret fra San Francisco bureauet Pereira & O’dell var, at lancere en 60 sekunder lang film under titlen “Go Mniman Go”, der viser højdepunkter fra de 30 år fra Star Wars til USA’s ishockey-sejr over det tidligere Sovjetunionen. Filmen skal køre på tv, YouTube og skal være inspiration til at gå ind på en nyoprettet blog.

“Lego-fans vil gå ind på sitet og se spottet billede for billede. Alle vil have deres favorit-scene baseret på deres barndoms-erindringer. Når du leger med lego, projicerer du dine drømme over på det lille stykke plastic”, siger P. J. Pereira til AdAge.

Det er ikke lykkedes at få svar fra Lego om Lego-manden skal fejres andre steder end i USA.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club