Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Der bliver dog ikke tale om en generelt øget investering i markedsføring oven på koncernens meget flotte regnskab.

Lego er på vej til at øge sine markedsføringsudgifter i England meget markant. Det engelske site, Brandrepublic, nævner 30 pct. – bl.a. med henvisning til udtalelser fra Legos engelske direktør, Marko Ilincic, til The Times.

At der kommer til at ske noget i England, bekræfter informationschef Charlotte Simonsen. Uden at hun dog vil sætte tal på.

“Vi har haft en meget flot fremgang i England, og det momentum vil vi gerne udnytte”, siger Charlotte Simonsen.

I det hele taget har Lego klaret sig meget flot på alle de engelsktalende markeder, men det er ikke lig med, at selskabet vil øge markedsføringen kraftigt i alle disse lande.

“Vi har sagt, at vi har en vilje til fortsat at investere i markedsføring, salg og udvikling. Men det er umuligt at tale om hvor meget. Det afhænger helt af, hvordan vi griber det an fra marked til marked”, siger Charlotte Simonsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club