Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

I Sverige bliver Leo Burnett fusioneret ind i Saatchi & Saatchi, og dermed er det gamle hæderkronede reklamebrand væk i Norden.

Nu er det blevet officielt. Resume kan i dag fortælle, at Leo Burnett bliver fusioneret ind i Saatchi & Saatchi, og at navnet dermed forsvinder på det svenske marked.

Det samme er tidligere sket i Danmark, hvor en del af Leo Burnett-aktiviteterne blevet lagt sammen med Publicis og Reputation under sidstnævnte brand. Der ligger der nogle aktiviteter tilbage i selskabet X2M, som er et mere produktionsorienteret bureau.

Dermed er det gamle hæderkronede reklamebrand væk i Norden. I Norge er Leo Burnett kommet ind under Kitchen, der blev etableret i 2001, mens det i Finland var bureauet Skandalii, der overtog brandet i 2003.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club