Lidl: Nyt reklameunivers bakkes op af pengegaver

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Dagligvarekæden har netop lanceret et nyt reklameunivers skabt af Uncle Grey. Det bakkes nu op af en PR-kampagne med kontante gaver.

I morgen vil dagligvarekæden Lidl i en række byer optræde som julemand. Og gaverne vil være meget kontante. Rent faktisk vil kæden uddele kontante pengegaver, og selv kædens adm. dir. Finn Tang vil komme på gaden.

PR-indsatsen skal bakke op om kædens nye reklameunivers, der blev lanceret i sidste uge og er skabt af Uncle Grey. Den kører under temaet Prøv noget nyt – og det er det, de kontante gaver skal hjælpe med at få danskerne til.

”Siden vi kom til Danmark i 2005, har vi fået en stor gruppe af trofaste kunder, men der er stadig rigtig mange danskere, der endnu ikke har besøgt vores butikker. Vores erfaring er heldigvis, at når kunderne først har handlet én gang i Lidl, så bliver de positivt overraskede og kommer igen. De finder ud af, at vi også har økologiske produkter og danske varer til rigtig gode priser,” siger Finn Tang og fortsætter:

“Som en af Europas største dagligvarekæder tilbyder vi, udover de danske varer, et varesortiment fra hele verden, og vi har mange produkter, som ikke fås i andre butikker. Så vi håber, at vores lille happening, hvor vi vil betale danskerne for at handle hos os, vil få flere til at kigge forbi og prøve en Lidl.”

Lidl uddeler i morgen penge i København, Næstved, Aalborg, Aarhus, Odense, Kolding og Holstebro. Administrerende direktør Finn Tang vil uddele kontanter i København ved Hovedbanegården. Lokkemaden er ikke bare penge til at handle for, man kan også vinde større præmier. I alt er der tale om kontanter og præmier til en værdi af mere end 350.000 kr.

PR-indsatsen er tilrettelagt i samarbejde med Primetime, mens de nye film er skabt af Uncle Grey.

Lidl arbejdede tidligere sammen med Andersen & Blæsbjerg, som dog gik konkurs i første del af 2013. Nu har man så hyret Uncle Grey til at skabe det nye reklameunivers.