Lidl vælger nyt bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Discountkæden med næsten 100 butikker i Danmark har afsluttet en pitch blandt mediabureauer – og skiftet ud på pladsen.

Efter en bureaukonkurrence har den tysk-ejede discountkæde Lidl valgt MEC som sit nye mediabureau i Danmark. Den nye samarbejdspartner skal hjælpe med at indfri en målsætning om at blive danskernes foretrukne indkøbssted.

Målsætningen er bestemt ambitiøs, men aftalen er endnu for ny til, at parterne vil løfte sløret for, hvad samarbejdet indeholder og vil udmønte sig i af nye initiativer.

Om pitchen, der betød et farvel til Carat, siger marketingchef hos Lidl, Heidi Vittrup:

”MEC’s stærke performance og klare approach til Lidl og de cases, vi gav, gjorde et stort indtryk på os. Bureauets indsigt i – og erfaring med – retail falder selvfølgelig i rigtig god jord hos en ægte retailer som os.”

Den aktuelle kundegevinst hos MEC kan ses i forlængelse af, at man på det seneste har kunnet præsentere både Waoo! og Q8 som nye kunder .

”Konkurrencen er benhård på det danske dagligvaremarked, og dét, som alle aktører kæmper med, er differentiering. Lidl har en unik position med masser af rum for vækst. Vi er sikre på, at vi har værktøjerne og ideerne til at gøre Lidl til det foretrukne indkøbssted for endnu flere danskere,” siger Claus Dahl Andersen, Managing Director MEC Aarhus.