Af peng

To virksomheder fusionerede sig til at være landets største inden for møbelindretning til professionelle. En pitch mellem de to hidtidige bureauer afgjorde hvem, der marketingmæssigt skulle forene virksomhederne.

En fusion mellem Holmris og Flexform skabte Danmarks største firma inden for møbelindretningsløsninger til det professionelle marked. Sammenlægningen og en ny strategi skabte også behov for et bureau, der bl.a. skulle levere ny visuel identitet, website og designmanual.

En duel mellem Holmris’ og Flexforms respektive bureauer faldt ud til fordel for Valby-bureauet Propellos med fire medarbejdere.

Holmris + Flexform skulle ikke kun fusionere medarbejdere – 110 i alt – men også tilgang til markedet:

”Det var en anderledes identitetsopgave end normalt, da det i lige så høj grad var den interne markedsføring, som havde høj prioritet. De to virksomheders kulturer er nemlig også forskellige – en jysk og en københavnsk. Den jyske, Holmris, var meget designrettet i sin tilgang til markedet – ”kjøbenhavnsk”, om du vil – hvorimod Flexform havde større fokus på rådgivningen,” siger Jacob Mohr Hansen, adm. direktør i Propellos.

Kun logoet var bestemt på forhånd – Holmris’ eksisterende tilføjet Flexform-navnet – resten blev udviklet af Propellos.

Det grafiske kaleidoskop-lignende basiselement skal ifølge en pressemeddelelse give associationer til at sammensætte de rette brikker – som når Holmris + Flexform sammensætter møbler, tæpper, belysning og accessories, så de passer sammen designmæssigt og funktionelt til formålet.

Dertil kommer bl.a. et responsivt website og en profilbrochure.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club