Produktet er teknisk, svært at forklare og der er tale om BtB, så det er næppe noget, der vil blive pralet med blandt reklamefolk på cafe.
Men for Clienti Cph er det ikke desto mindre rigtig interessant, at man har landet et stort internationalt projekt for Rockwool.
“Volumenmæssigt er det en stor opgave for os, men samtidig er Rockwool en rigtig god reference, så for os er det en stor ting,” siger adm. dir. Peter Bork.
Det er et helt nyudviklet produkt til facadeisolering, som minimerer forarbejdet og gør montering hurtigere. Det giver således entreprenøren mulighed for at effektivisere arbejdet.
”Dette er en af vores store satsninger. Vi har valgt at bruge Clienti Cph, på grund af deres markedsindsigt og forståelse for internationale BtB målgrupper. Deres evne til – sammen med os – at styre kommunikationsudvikling, proces, økonomi og timing på en professionel måde overfor alle i teamet og samarbejdspartnere rundt om i verden betyder meget for en succesfuld lancering,”siger Malene Bernfeld, Marketing Communication Manager, Rockwool.
Kampagnen omfatter internationale og lokale elementer fra annoncer, videoer og onlinemarkedsføring til samtlige salgs- og installationsmaterialer inklusiv iPad salgspræsentation.
”Vores opgave har været at udvikle kommunikation og kampagneelementer til en pan-europæisk produktlancering, som kan tilpasses og målrettes de individuelle markeders behov. Det er en disciplin vi har erfaring med fra andre BtB kunder,” siger Gitte Corfitzen fra Clienti Cph.
Men netop på grund af det stærke internationale element har projektledelse også været en væsentlig del af arbejdet. En ting er at tilrettelægge kommunikationen – for en virksomhed som Rockwool betyder det meget, at kampagnen også kan bringes ud til markederne.
Clienti Cph blev stiftet sidste efterår ved at Ålborg-bureauet Clienti gik sammen med 3blondes ejet af Gitte Corfitzen og Provendo ejet af Peter Bork. Bureauet har nu tre ansatte samt free-lancere tilknyttet. Peter Borg er rimelig optimistisk – og forventer, at skulle opruste med nogle folk efter sommerferien.