Lille bureau solgte fra – og køber nu selv op

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Et to år gammelt bureau solgte i sommer en andel fra og kom ind i Direct Gruppen. Nu udvider bureauet selv med et opkøb.

Det er bureau-købenes svar på babushka-dukken: Direct Gruppen købte i sommer en andel af onlinemarketing-bureauet Webjuice.dk, og nu køber Webjuice.dk en-mands bureauet – Florence-Marketing.dk – og overtager alle aktivititer.

Jacob Kildebogaard og Søren Riisager solgte i sommer en del af Webjuice.dk for at blive en del af noget større, og nu søger de selv at vokse.

”Det er svært at finde medarbejdere med forståelse, erfaring og kompetencer i en grad. som vi har fundet her. Det er en unik mulighed for at udvide vores SEO-afdeling, og det styrker virksomheden samlet set,” siger Søren Riisager, Chef for SEO i Webjuice.dk.

Kristoffer Føns, stifter af Florence Marketing, finder overgangen fra Florence-Marketing til Webjuice.dk let:

”De har samme mindset og interesse for faget, så det er et godt match. Samtidig styrkes mulighederne over for kunderne, da Webjuice.dk samlet set har bredere kompetencer inden for online Marketing,” siger Kristoffer Føns.

Købet falder omtrent samtidig med, at Webjuice.dk flytter kontor til Direct Gruppens nye domicil ved søerne i København.

Med opkøbet bliver den samlede medarbejderstab i Webjuice.dk på 5 fuldtidsmedarbejdere.