Lille dansk bureau får stor norsk kunde

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Bureauets arbejde med Läkerol i Danmark er løst så godt, at turen nu går til Oslo – og til Cloetta Norges Läkerol-budget.

Hvis det fortsætter på denne måde, kan In-Mind på Østerbro i København ikke blive ved med at kalde sig ”et lille bureau”. Med syv medarbejdere matcher de endnu betegnelsen, men inden for det seneste halve år er markante kunder kommet til; Unilever (med fem kendte mærker), Brdr. Prices restauranter og verdens største privatejede kaffebrand; Segafredo Zanetti.

Nu føjes en ny kunde til, der medfører nogen pendlen mellem København og Oslo: Et samarbejde med Cloetta Danmark omkring Läkerol-brandet har været så godt, at Cloetta Norge nu har valgt at placere sit norske Läkerol-budget hos In-Mind i København.

Bureauet skal bistå Cloetta Norge med en overordnet positioneringsstrategi, herunder rådgivning, udvikling og implementering af POS i butikkerne samt integration mellem offline og online for mærkerne Classic, YUP og Xtreme.

”I Norge er vi flere spillere på markedet med mange forskellige produkter i kategorien. Vi har med begejstring betragtet den fremgang, Läkerol har oplevet i Danmark, ikke mindst på Facebook, og vi ønsker nu at benytte os af samme strategi på vores marked. Der bliver ikke tale om versionering af kreative koncepter– vi skal have udviklet vores egne – men vi ønsker at benytte den danske strategi, som vi kan se fungerer”, siger Anne-Line Sundal, der er Marketing Manager hos Cloetta Norge.

Hos In-Mind er man både glad for den nye kunde og for måden, man har fået den på – og kreativ direktør, Jesper Bräuner, siger:

”Selvfølgelig vil vi bruge den viden, vi har fra det danske marked og trække den synergi, der er, men det norske marked er langt mere fragmenteret end det danske, så der bliver ikke tale om en copy paste. Rent kreativt ligger Norge ikke langt fra den danske tilgang til kommunikation, så de kreative virkemidler og greb, vi benytter, når vi udvikler kampagner og idéer til det danske marked, kan vi også bruge på det norske marked.”