Lille dansk bureau vinder nordisk app-projekt til Burger King

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Burger-kæden skal have udviklet en app til Danmark, Norge og Sverige, og opgaven er tildelt et lille dansk bureau – fremfor et større tysk.

Sammenlignet med det globale brand, Burger King, fylder det danske netværksbureau Weboost ikke meget.

Derfor er det med en ikke ubetydelig stolthed, at bureauet kan prale med at være blevet valgt til at udvikle en app til det nordiske marked. En opgave der endda er vundet i konkurrence med et større tysk bureau.

“Vi har ikke som sådan kørt en konkurrence, men vi har selvfølgelig overvejet, hvem der skulle hjælpe os, og det tyske bureau havde været en mulighed. Men vi kender Weboost, så vi valgte at lade dem gennemføre projektet,” siger markedschef Sofie Navardsen, King Food, der har master-franchisen på det nordiske marked.

Hun vil ikke gå i detaljer med, hvad app’en skal kunne.

“Der vil selvfølgelig være lokaliserings-tjenester til vores restauranter, menuer og den slags. Men det er i dag vigtigt at være til stede på smartphones, og derfor har vi selvfølgelig en række ideer til andre features, så app’en kan blive en vigtig del af vores markedsføring,” siger Sofie Navardsen.

Hun fortæller videre, at der arbejdes på globalt niveau med en række digitale initiativer, men det vides ikke på nuværende tidspunkt, hvad de kommer til at rumme og hvornår de er færdige, og derfor er der indtil da frit slag for lokale initiativer.

Weboost er et fire år gammelt bureau med fire medarbejdere. Så Burger King opgaven er betydelig for bureauet.

“Selvom vi er et mindre bureau, begrænser det os ikke i den størrelse opgaver, vi udfører. Vi arbejder på basis af et stort netværk, vi kan trække på i forhold til at løse opgaverne.” siger kontaktdirektør Jacob Færtz.

Bureauet beskriver selv sit koncept således, at man arbejder med salgsgenererende aktiviteter. Man er således ikke et målrettet app-bureau.

Blandt bureauets andre kunder finder man f.eks. TV2, Danica, Shell og Nybolig.