Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Loft 37 mærkede rent faktisk krisen i seneste regnskabsår. Den var årsagen til, at væksten ”kun” blev på 40 pct.

Tre partnere og en medarbejder. Sådan var situationen for det lille web-bureau, Loft 37, i regnskabsåret 2007/08. Men det gik godt, så der blev opgraderet med to medarbejdere.

Dem har man så skilt sig af med igen i det forløbne regnskabsår, der sluttede med udgangen af juni, så man nu igen er tre partnere og en medarbejder.

“Vi har et ret kontant advisory board, og de fortalte os, at vi lige så godt kunne skære til med det samme. Vi var selv lidt skeptiske men gjorde som de sagde, og det var vi glade for, da fire kunder næsten simultant droppede deres projekter i starten af i år”, fortæller den en af de tre partnere, Peter Leif Hansen.

Der er nu ellers ikke noget kriseramt over regnskabet, der viser markant fremgang i både bruttoavance og bundlinje.

Men det kunne altså være gået meget bedre.

Loft 37 er som webbureau først og fremmest fokuseret på corporate websites, og har bl.a. ATP på kundelisten. Netop ATP’s website blev i sidste uge belønnet af IT- og Telestyrelsen.

Bureauets koncept er, at alle kunder altid skal samarbejde med en af de tre partnere, der alle har mange års erfaring som designere: Peter Leif Hansen

Nøgletal for Loft 37

  • Bruttoavance 5,9 mio. kr. +40,5 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 983.333 kr. -6,3 pct.
  • Lønandel 60 (59)
  • Resultat af primær drift 1,154 mio. kr. +31,4 pct.

    (Bruttoavance er estimeret af Bureaubiz)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club