Lingerifirma ændrer pay-off efter kritik på sociale medier

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Et billede af 10 slanke kvinder og pay-off’en The Perfect Body blev ikke godt modtaget. Nu har Victorias Secret ændret pay-off’en.

Amerikanske Victoria’s Secret, der sælger undertøj til kvinder, har nu ændret pay-off’en i en reklamekampagne efter kritiske røster på de sociale medier samt en underskriftindsamling. Det skriver finans.dk.

’The perfect body’ stod der på en reklame, der viser 10 meget slanke kvinder i bh og trusser. Den pay-off er nu ændret efter flere reaktioner om, at modellerne er for tynde.

Desuden har tre britiske kvinder startet en underskriftindsamling på change.org., som er en side, hvor man kan starte underskriftindsamlinger og som har 70 mio. brugere.

Den nye pay-off, som nu står på reklamen med de 10 kvinder, er ’A Body for Every Body’. Victoria’s Secret har ikke udtalt sig til pressen om ændringen.

finans.dk