Livingbrands kan skrive bank på kundelisten

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Må dog dele kunden med et digitalt bureau, som ikke kun laver digitalt arbejde.

I sidste uge lancerede Ekspres Bank en ny kampagne, der er synlig både på tv-skærmene og i gadebilledet.

Bag kampagnen ligger et nyt samarbejde med Livingbrands, der er kommet ind på opgaven uden forudgående konkurrence.

“Vi bad dem i første omgang om et bud på positioneringen af et af vores produkter, og det har udviklet sig så godt, at resultatet er blevet den nuværende kampagne,” fortæller Channel Marketing Manager Michael Warburg.

Produktet er det, han karakteriserer som bankens små lån.

Han karakteriserer Livingbrands som nu et af to bureauer, banken anvender. Man havde i forvejen et samarbejde med det digitale bureau, Subsero.

Det indebærer dog ikke, at Ekspres Bank placerer traditionelle branding- og reklame-opgaver hos Livingbrands og digitale opgaver hos Subsero.

“Subsero har f.eks. også lavet film for os. Vi vil hver gang vurdere opgavens karakter og placere den hos det bureau, vi synes ligger bedst til at løse den,” siger Michael Warburg.