Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Lidl har valgt Havas som nyt og ekstra mediabureau for offline. Det mediabureau, der hidtil har haft ansvaret både for Lidls online- og offlineydelser, fortsætter som mediabureau for online.

Lidl har hidtil brugt Wavemaker som mediabureau til både offline og onlineydelser. Men nu har man besluttet at splitte det op på to forskellige mediabureauer. Det ny bureau, der skal stå for de ikke digitale mediabureauydelser, bliver Havas.

“Vi havde kontakt med fire bureauer i en pitchproces, hvor vi leverede en case, som alle klarede rigtig fint, men som Havas vandt,” siger Lidl Danmarks kommunikationschef Morten Vestberg. 

Wavemaker, der også var med i pitchprocessen, vil fortsat stå for de digitale mediabureauydelser.

Havas overtager dermed medieplanlægning og medieindkøb i Danmark for TV, biograf, radio, tryksager og out-of-home.  

Dagligvarekædens forretningsstrategiske fokus kommer især til at ligge på udvalget af lokale, danskproducerede og økologiske produkter, og Havas skal hjælpe med, at Lidl bliver danskernes førstevalg på det punkt.

Fra Lidl Danmarks marketingchef, Robert Uwira, lyder det:

”Vi glæder os meget til at udleve potentialet af Havas’ evne til at knytte vores brand sammen med forbrugerne gennem deres metoder, værktøjer og specialist teams. Vi har store forventninger til, at vi sammen med Havas, kommer til at skubbe grænserne for, hvad der kan lade sig gøre inden for markedsføring af dagligvarekæder i Danmark.”

Robert Uwira

Og hos Havas, er CEO, Johnny Twile naturligvis glad for det  nye samarbejde:

”Vi er naturligvis begejstrede for vores nye samarbejde med Lidl og stolte over, at en annoncør og et brand af Lidls kaliber vælger os. Det er først og fremmest en kæmpe anerkendelse af vores team og det engagement, de hver eneste dag lægger hos Havas. Med samarbejdet understreger vi vores fælles fokus på at skabe meningsfulde relationer mellem brands og forbrugere. Samarbejdet med Lidl kommer uden tvivl til at markere en milepæl for Havas Danmark, og vi glæder os helt afsindigt”.

Johnny Twile

Lidl har på nuværende tidspunkt 133 butikker, og har ambitioner om at hæve det antal til 200 inden for en årrække.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club