Af Peter Engholm, journalist

Juryerne i LIA gav 4 sølv og 3 bronze til dansk kreativitet. Derudover blev en dansk annoncør forgyldt. Se oversigten her.

&Co. og Rådet for Sikker Trafik fik hældt lidt i hjelmen, da London International Award (LIA) offentliggjorde 2021-vinderne: 1 sølv og 1 bronze til ‘Hjelm har altid været en god idé’.

Læg dertil 2 sølv og 1 bronze til selvsamme &Co. for SAS-kampagnen ‘What is Truly Scandinavian’. Dermed blev &Co. det mest vindende danske bureau ved uddelingen i Las Vegas.

Bold Scandinavia, der i lighed med &Co. er en del af NoA-netværket, vandt sølv for ‘Lohaco’ for Askul, mens Marketsquare opnåede bronze for ‘The Second Hand Campaign’ for Ikea.

Derudover var der 6 Finalist-placeringer til Hjelmen samt 2 til Honeytrap Film for ‘Go Where You Fell Most Alive’ for Unridden,

Elgiganten blev LIA’s mest vindende danske annoncør med 1 guld, 2 sølv og 4 bronze for VAR Discount-kampagnen, som Nord DDB står bag – med Stockholm-kontoret som hovedansvarlig.

London International Award (LIA) – danske annoncør-bureau vindere

Sølv

  • &Co. / NoA  Copenhagen
    Health & Wellness, Education and Services
    Danish Road Safety Council
    Helmet Has Always Been A Good Idea
  • &Co. / NoA  Copenhagen
    Branded Entertainment, Zeitgeist
    SAS
    What is Truly Scandinavian?
  • &Co. / NoA  Copenhagen
    TV/Cinema, Travel
    SAS
    What is Truly Scandinavian?
  • Bold Scandinavia / NoA Copenhagen
    Design, Product Line
    ASKUL
    Lohaco

Bronze

  • &Co. / NoA  Copenhagen
    Online Film, Education
    Danish Road Safety Council
    Helmet Has Always Been A Good Idea
  • &Co. / NoA  Copenhagen
    Online Film, Travel
    SAS
    What is Truly Scandinavian?
  • Marketsquare
    Retail
    IKEA
    The Second Hand Campaign

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club