Af Peter Engholm 25@mail.dk

Den tidligere Mannov-direktør har holdt dåb over sit PR-bureau og bor nu sammen med to reklamebureauer.

Da Lotte Hansen for nylig tog afsked med Mannov, hvor hun i godt to år havde været direktør for Public Affairs, ville hun ikke sætte navn på sit nye PR-bureau, før det åbnede.

Nu er butikken så åbnet, og navnet er ikke sværere, end det behøver at være: HansenPR.

Bureauet – med adm. direktør Lotte Hansen og konsulent Line Stentoft Andersen – hjælper kunder med al slags strategisk PR og kommunikation. Vel at mærke kunder, der tør have noget på hjerte.

“Vi har i vores branche for længe fokuseret lidt ensidigt på, hvad målgrupper gerne vil have og gerne vil høre. I HansenPR lægger vi vægten på at skærpe de budskaber, vores kunder har på hjerte. Hvis du vil kommunikere troværdigt i dag, bliver du nødt til at tro på, at du har noget at sige, der er værd at lytte til,” siger Lotte Hansen.

Sammen med Epinion har HansenPR udviklet måleredskaber, der kan skræddersyes til kundens ønsker om synlighed og indflydelse på sine omgivelser. Nye instrumenter til målinger af agenda-setting vil snart blive lanceret.

HansenPR holder til på to adresser – www.hansenpr.dk og i Toldbodgade 55 i København. Sidstnævnte er samme adresse som Ogilvy og Halbye Kaag JWT, og at det er to reklamebureauer, er ikke helt tilfældigt.

Lotte Hansen mener, at alt for meget PR og reklame er løsrevet fra hinanden og fra dét, virksomheden strategisk arbejder for. Og det går ud over troværdigheden.

“Kinddansen mellem PR og reklame har sjældent været særligt oprigtig fra nogen af parterne. Fremover er det afgørende vigtigt for virksomheder, offentlige institutioner og organisationer, at det indtryk, de giver udadtil, hænger sammen – og derfor vil vi gerne gerne byde reklameverdenen op til endnu en dans,” siger Lotte Hansen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club