Lotto har fundet sit nye bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Der skal ske markante forandringer af kommunikationen for at sikre, at forbrugerne opdager det nye. Det skal et bureauskifte sikre.

Det lykkedes ikke DDB at fastholde det store Lotto-budget. I stedet bliver det fremover Wibroe, Duckert & Partners, der skal få danskerne til at drømme om, hvad nu hvis….

Det er resultatet af den bureaukonkurrence, der har stået på i de seneste måneder.

Oprindeligt deltog fem bureauer, men Robert/Boisen & Likeminded trak sig, så valget stod mellem det eksisterende bureau, DDB, det forrige bureau, Lowefriends, &Co og så altså Partners.

Konkurrencen er udskrevet i henhold til reglerne om offentlige udbud – men er kommet lidt tidligere end, det var nødvendigt i henhold til reglerne.

Det skyldes, at Danske Spil ønsker at gennemføre en revitalisering af Lotto, og derfor ville have bureauet på plads, før man går i gang med en ny kommunikation.

Med valget af Partners er der da også en forventning om, at Lotto-kommunikationen vil komme til at undergå en markant forandring.

“Vi har kommunikeret meget, og derfor skal der ske betydelige forandringer i kommunikationen for at sikre, at forbrugerne rent faktisk opdager det,” siger markedschef, Linda Frøkjær, og fortsætter:

“Partners har budt ind med noget superprofessionelt og meget gennemført – ikke kun i det kreative udtryk, men hele vejen rundt i tilgangen til markedet.”

Partners overtager budgettet allerede d. 1. maj, men det bliver formentlig først efter sommerferien, at Lotto udkommer med noget nyt.

Linda Frøkjær ønsker ikke at gå nærmere i detaljer med, hvad der kommer til at ske.