Lufthavnen vælger nyt bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

I alt 23 bureauer bød ind, da Københavns Lufthavne udbød sit corporate website. I finalen med fire bureauer valgte man ét, der i øvrigt er kommet særdeles godt fra start i 2013.

Københavns Lufthavne A/S har valgt Magnetix til en relancering af websitet Cph.dk. Med det nye samarbejde tager lufthavnen ”endnu et skridt i udviklingen af en digital identitet, der sætter brugerne i centrum” med fokus på både forbedret information og kommercielt indhold.

Og med det nye samarbejde tager Magnetix endnu en skalp på kunde- og projektsiden i det nye år, idet bureauet for blot nogle uger siden kunne berette om Coloplast som ny kunde, og at man er valgt til at bygge det nye Falck.com.

Efter et omfattende EU-udbud – hvor 23 potentielle leverandører deltog i prækvalifikationen – har Københavns Lufthavne og Magnetix papir på hinanden, med bureauet som ny system- og serviceleverandør.

”For mange passagerer begynder rejsen allerede på Cph.dk, og website og mobilplatform er derfor helt centrale kanaler for vores kommunikation,” siger Karen Bender, e-Commerce & Marketing Director i Københavns Lufthavne og fortsætter:

”Vi tror på, at samarbejdet med Magnetix kan skabe et solidt fundament, der vil løfte CPHs digitale tilstedeværelse til et højere niveau. I tråd med vores strategi om at være et trafikknudepunkt i verdensklasse vil vi give de rejsende ekstraordinære oplevelser – både i lufthavnen og i de digitale kanaler. Relanceringen vil både omfatte information og kommercielt indhold.”

Magnetix’ bidrag bliver et vigtigt element i Københavns Lufthavnes strategi om at modernisere lufthavnens digitale identitet og udvikle online-løsninger, der sætter brugerne i centrum.

Efter planen skal det nye Cph.dk lanceres i 2. halvår af 2013, og hos Magnetix beskriver adm. direktør, Martin Bochineck, opgaven således:

”Vi oplever Københavns Lufthavne som en veldrevet og professionel virksomhed. Udbudsrunder er altid svære, da dialogen er begrænset til nogle formelle rammer. Men vi har en klar fornemmelse af, at vi har samme tilgang til samarbejdet som lufthavnen, og ser frem til at skabe nogle stærke digitale løsninger, der kan bidrage positivt til lufthavnens forretning.”

5 af de 23 bureauer blev prækvalificeret – men da Peytz & Co trak sig, bestod finalen – som tidligere nævnt på Bureaubiz – af en kvartet; Addition (i samarbejde med Sorthvid Aps), Creuna, Valtech og Magnetix. Tilbuddene blev evalueret ud fra kriterierne pris, teknologi, design samt projektmetoder/-samarbejde.