Lukningen af et bureau er starten på et nyt

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Bureauet har stået bag en prisvindende kampagne for Super Brugsen. Den ene partner stifter nu et nyt bureau med tidligere Zupa-direktør. Men det bliver ikke et reklamebureau.

Det lille netværksbureau Beginr med fem år på bagen og de to partnere Niels Alberg og Peter Stampe som eneste ansatte, går nu hver til sit.


Niels Alberg.


Peter Stampe. 

 

Niels Alberg går i stedet sammen med Jesper Thomsen, der tidligere har været strategisk direktør og partner hos Zupa. Senest kommer han fra et job som experience director, Europe hos FFW.


Jesper Thomsen. 

Deres nye bureau bliver et analysebureau – eller konsulenthus med fokus på strategisk research og design anthropology. Navnet vil de to nye samarbejdspartnere ikke ud med endnu.

Årsagen til, at Niels Alberg og Peter Stampe har besluttet at gå hver til sit, er netop, at førstnævnte har trukket mere i retning af at lave noget strategisk, mens Peter Stampe er mere interesseret i at arbejde med et større kommercielt set-up.

”Gennem de sidste ca. 15 år har jeg arbejdet i krydsfeltet mellem innovation, kommunikation, strategi- og konceptudvikling, og har altid tilstræbt at have konsoliderede brugerindsigter i centrum. Ud over det åbenlyst logiske i den tilgang, er det også en leverance, jeg har oplevet stigende efterspørgsel på,” siger Niels Alberg og fortsætter:

”Vi kommer helt sikkert til at beskæftige os med strategisk kommunikation og branding, men vil også bevæge os i retning af produkt- service og forretningsudvikling.”

Peter Stampe har allerede på plads, hvad han skal lave, men den udmelding ønsker han ikke at komme ud med endnu.

Han siger om tiden med beginr:

”Vi ser tilbage med stor tilfredshed over vi både fagligt og økonomisk har kunnet være succesfulde, samtidig med vi har kunne nyde den fleksibilitet der ligger i at drive et netværksbureau. Det har været godt for både familielivet og ikke mindst læringskurven. Jeg synes, at vi har bevist der også i disse konsolideringstider er et marked for den lille bureaupartner, der kommer helt tæt på kunden.”

Han fortsætter:

”Jeg er super stolt over vi startede med 0 kunder, og sidste år rundede en omsætning på godt over 11 millioner, samtidig med vi har flirtet med start-up miljøet og alt den energi der kommer derfra. Det tror jeg kun der kommer mere af. Vi har arbejdet med de allerstørste brands i Danmark, og har lavet nogle digitale løsninger, som jeg simpelthen ikke tror vi kunne have lavet andre steder. Der var ikke nogen til at stoppe os i vores vilde tanker, og vi fik lov til at være, til tider, naivt ambitiøse. Det skylder vi også vores kunder en stor tak for”, siger Peter Stampe.

Beginr har arbejdet med kunder som som Yousee, Deloitte, Superbrugsen, Fitness.dk, Widex og Momondo.

Bl.a. vandt kampagnen Grillfaktor for Super Brugsen en DIA-pris og blev nomineret til en Advertising Effectiveness Award.