Luksusvarer på tilbud

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Læs om Fritz Hansens slagtilbud. Om to PR-kvinder, der går fra hinanden. Samt om Anne Glad, der udtaler sig om konfirmation.

Royal Copenhagen, Georg Jensen, Bang & Olufsen. Og nu også Fritz Hansen.

De store danske mærkevarer sætter deres luksusprodukter på tilbud.

Fritz Hansen sælger nu Arne Jacobsens ‘Ægget’ med 10.000 kr. i rabat for at se om det øger interessen hos nye kundegrupper.

Selvom Fritz Hansens strategi er ikke at gå på kompromis med kvalitet og ikke være illoyale over for kunder, der allerede har købt, så laver Fritz Hansen nu slagtilbud for – ifølge CEO Jacob Holm – at “folk husker hvem, vi er”.

Ifølge brand-ekspert Martin Roll er det en farlig kurs at komme ind på, fordi det kan betyde, at store mærker mister den position, som de møjsommeligt har bygget op over mange år.

Jacob Holm har da også et ambivalent forhold til deres eget slagtilbud:

“Jeg synes, vi er gået helt ud til kanten. Når vi sælger Ægget til 25.000 kr. eller derunder, så er vi ved et punkt, hvor nakkehårene begynder at rejse sig på mig” (Berlingske Business, p. 9).

To PR-kvinder går fra hinanden

PR- og kommunikationsbureauet Kalb & Løvbom Kommunikation i Løgumkloster, der blandt sine kunder tæller Kohberg Brød, Lidl og Dong, skifter navn til Kalb.

Det sker efter, at Marianne Kalb og Mette Løvbom efter fire års samarbejde bar besluttet sig for at gå hver sin vej.

Marianne Kalb fortsætter som ejer af Kalb i Løgumkloster, mens Mette Løvbom har besluttet sig for at starte eget bureau i Kolding området (Børsen, p. 16).

Branchefolk i medierne

Det er tid for konfirmationer og livsstilsekspert og freelance tekstforfatter Anne Glad fortæller i en artikel i Børsen om sin egen konfirmation, som var meget traditionel med rejecocktail, steg og hjemmelavet is. Hun fortæller også, at hun er en stor fortaler for taler til konfirmationen:

“De er jo en fremragende mulighed for, at den ældre generation kan give de unge gode budskaber og råd med på vejen (Børsen Weekend, p. 4).