Lurpak vælger nyt dansk bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

En ung bureaufusion – med rødder i reklame og social media – bliver fra 1. april nyt digitalt bureau for Lurpak i Danmark.

I august 2014 banede et opkøb vejen for et nyt Baby. Social media-bureauet Content købte det unge reklamebureau Baby – og fortsatte med det spæde bureaus navn.

Det er dog ved at være et fuldvoksent bureau, som i seneste regnskabsår præsterede over 10 mio. i bruttoavance, og nu bliver Baby så nyt digitalt bureau for et produkt med rigtig mange år på bagen – nemlig Lurpak i Danmark, og det sker fra 1. april.

Bureauet skal stå for at indfri missionen om at give alle madelskere gode madoplevelser i køkkenet. Det skal ske gennem inspiration, hjælp og fejring af store som små måltidstriumfer på de sociale kanaler, hvor målgruppen bruger meget tid.

”Arlas ambition er at være Danmarks førende digitale FMCG-virksomhed. Så det er vigtigt for os at have bureauer, som dels kan udfordre os på vores vante tankegang, dels kan engagere forbrugerne. Vi kan nemlig se, at det i høj grad er med et digitalt engagement, at vi skaber den emotionelle forbindelse mellem forbrugere og brands,” siger Kåre Berenthz-Nicolaisen, Head of Digital Marketing i Arla Danmark.

Og om bureauvalget hedder det:

”Vi har valgt Baby til at hjælpe os med at indfri netop de ambitioner på et af vores mest kendte brands. Baby viste i pitchprocessen, at de evner at tænke nye veje med vores digitale tilstedeværelse med Lurpak. Og ikke mindst at de også har evnerne til at tænke kreativt og effektivt på én og samme tid. Nu er næste skridt så at levere på strategien,” siger Kåre Berenthz-Nicolaisen.

Mads Toft, der er adm. direktør i Baby, siger:

”Vi glæder os meget til at gøre Lurpak til en naturlig del af danskernes samtaler om de gode madoplevelser.”

Baby overtager posten som digitalt bureau for Lurpak i Danmark fra Isobar.