En del svenskere blev vældigt forargede over den &Co-skabte Jack&Jones kampagne, hvor drenge opfordres til at dyrke fitness, så de er i god form, når pigerne jagter dem.
I hvert fald var der en del, der klagede over kampagnen til den svenske forbrugerombudsmand.
Nu er der også blevet klaget over en anden Jack&Jones film. Anmelderen mener, at den er sexistisk, fordi en ung mand bliver udnytter seksuelt af flere forskellige kvinder. Filmen bærer titlen Become a girltoy.
Reklameombudsmanden Opinionsnævn er enig. Det siger i en udtalelse, at manden tydeligvis fremstilles som et rent sexobjekt og at der savnes en tydelig kobling til de jakker, der sælges. Nævnet mener således, at filmen er i tydelig strid med artikel 4 i ICCs regler.
Det er dog svært at finde forargelsen blandt kommentarerne på branchesitet Dagensmedia. Her er forargelsen større over Opinionsnævnet.
Se filmen her i en engelsktalende udgave