Carsten Schiott og Mads Ohrt finder sammen igen

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Makkerparret fra BBDO er igen at finde på samme bureau; det lille Black Rabbit, der blev stiftet sidste sommer.

Det er parter, der må siges at kende hinanden godt, som nu har fundet sammen igen. Det sker efter, at Mads Ohrt er tiltrådt som kreativ på Black Rabbit.

Sidste sommer gik en håndfuld af eks-BBDO medarbejdere – med tidl. kreativ direktør på bureauet, Carsten Schiott i spidsen – sammen i Black Rabbit, der holder til på Øster Fælled Torv på Østerbro i København, og som har Kunde & Co som ejer.

Nu får de så endnu en person med BBDO på cv’et i flokken. Mads Ohrt sagde – efter i alt ca. 10 år på bureauet – farvel til BBDO i 2009, hvor han blev kreativ direktør i McCann Copenhagen.

Sidst i 2013 valgte Mads Ohrt at gå freelance – men nu bliver rammerne på ny mere faste. Og på en måde velkendte, da han på BBDO delte både titel (kreativ direktør) og kunde (Oddset fra Danske Spil) med Carsten Schiott.

”En af grundene til, at jeg tog imod tilbuddet om jobbet, var netop et vist element af noget hjemmevant – det giver en flyvende start at kende Schoitt og at kende Oddset – også selv om der er sket mange ting, siden jeg stoppede med Danske Spil,” siger Mads Ohrt.

Og nu finder teamet så sammen igen …

”Når man er seks i alt, arbejder man både alene og sammen alle sammen – det er ikke sådan, at Carsten Schiott og jeg skal arbejde sammen som kreativt team. Det er ikke så formaliseret,” siger Mads Ohrt.

Netop det ikke-så-formaliserede lægger Carsten Schiott vægt på:

”Det er vigtigt for os ikke at lave et reklamebureau, men være en lille enhed, hvor vi internt kysser på kryds og tværs – og har alt det store i huset omkring os,” siger Carsten Schiott, der tilføjer:

”Det var en ret nem beslutning at hyre Mads Ohrt, for jeg elsker jo manden: En af Danmarks bedste AD’ere,” siger Carsten Schiott.